Grupa naTemat

Silna marka osobista - jak ją zbudować i komunikować?

Fot. Shutterstock
Na różnego rodzaju konferencjach, spotkaniach ludzie (przedsiębiorcy, właściciele jednoosobowych biznesów) pytają mnie "czym tak na prawdę jest ten personal branding?". Czy to jest jakaś nowa moda, czy faktyczna konieczność, by funkcjonować we współczesnym świecie. Dużo się o tym mówi, ale do tej pory pojęcie personal brandingu było enigmatyczne i, mimo że zaczyna coraz śmielej wkraczać do potocznego języka, to nadal jest dla wielu osób niezrozumiałe.

Każdy z nas jest marką - powtarzam to, jak mantrę, co i na tych łamach miało miejsce. Niby proste do zrozumienia, a jednak trudno to ugryźć. Bo jakże to - ja, Janek Kowalski jestem marką? - Tak!, odpowiadam, clue całego procesu jest odkrycie jej siły.

Dostrzegłam zainteresowanie mikro i małych przedsiębiorców tematem personal brandingu. Na tym zainteresowaniu zaczęła tworzyć się idea organizowania konferencji dedykowanych właśnie tym, którzy wiedzy z budowania silnej marki potrzebują najbardziej. Stworzył się zespół ludzi, ekspertów, którzy, podobnie jak ja, lubią i chcą dzielić się swoją wiedzą.

Od samego początku aktywnie współpracuję z Ewą Struzik, psychologiem biznesu, która na co dzień specjalizuje się w tworzeniu strategii i komunikacji marki, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, w jednej z trójmiejskich agencji kreatywnych.

Nie ma co ukrywać, że w obecnym świecie rządzą social media, a wiele marek osobistych buduje swój autorytet właśnie w tym środowisku. Dlatego jedną ze stałych prelegentek jest również Monika Czaplicka, kompendium wiedzy o mediach społecznościowych i niekwestionowany autorytet w tym środowisku.

Osobiście jednak twierdzę, że nie ma silnej marki osobistej online, bez silnej marki osobistej offline. Dlatego w swoich wystąpieniach skupiam się na tych realnych elementach budowania i komunikowania marki, czyli na wartościach.

Ktoś zapyta, po co to wszystko? Mikro i małe przedsiębiorstwa, za którymi nie stoją wielkie i doświadczone agencje PR, swój biznes opierają w znaczącej części na sile marki osobistej. Nie zawsze potrafią jednak tą siłę zbudować, niejednokrotnie nie potrafią tej siły wykorzystać. Po sukcesie pierwszej (kwiecień 2014) i drugiej (październik 2014) konferencji organizowanej w Gdańsku, teraz przyszła pora na Warszawę. Grupa ekspertów z obszaru strategii personal brandingu, nowych mediów, PR oraz marketingu opowiedzą, jak umiejętnie i efektywnie prowadzić komunikację marki osobistej.

Pozostaje mi zaprosić na stronę www.personalbrandingpolska.pl i do uczestnictwa w konferencji, która już 28 listopada br. w Warszawie!
ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
Marki
Skomentuj